Vervolg op de vorige blog! - Reisverslag uit Homebush, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu Vervolg op de vorige blog! - Reisverslag uit Homebush, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu

Vervolg op de vorige blog!

Blijf op de hoogte en volg Nicol

24 Juni 2015 | Australië, Homebush

Maar goed ook want de dag daarna had ik een Great Ocean Road & Philips Island tour geboekt en ze zouden me al om 7.00 uur ophalen. Tijdens deze tour werd iedereen opgehaald en zijn we doorgereden richting de Great Ocean Road. Voordat we de Great Ocean Road naderde stopte we ergens waar we koffie en thee kregen en dit was het moment om alle andere reizigers te leren kennen. Hierna werd onze reis vervolgd richting de Great Ocean Road. Deze begon in het mooiste plaatsje Port Campbell. Tijdens de eerste stop hoorde je ook echt iedereen woww this is incredible en ja dat was het! Nu voelde het pas echt dat ik in Australie was. Vervolgend reden we door naar de twelve apostels, dit is een bekende toeristische attractie in Melbourne. Er waren hier ook alleen maar mensen te bekennen met selfie sticks, veel touringcars etc! Maar wow wat was dit alweer mooi! Daarna reden we door naar een koalapark dat aan de Great Ocean Road lag. Ik had tijdens mijn blue mountain trip al koala’s gezien en ben er toen ook mee op de foto geweest. Dus op dit moment was het niet zo interessant om te zien. Nadat we de twelve apostels bereikt hadden was het een lange weg die langs allemaal stranden reed. Het bleef steeds hetzelfde. Vervolgens zijn we naar het hostel gereden, waar we zouden overnachten. Deze lag aan de Great Ocean Road en was een klein plaatsje. Super klein hostel waardoor er maar een paar andere gasten waren. Op het moment dat wij aankwamen werd er meteen een gezellig sfeertje gecreeerd. We hadden een BBQ met iedereen van de tour, maar onze gezellige tourguide nodigde de andere ook uit om mee te BBQ’en. De tourguide ging het eten halen en wij zijn met een paar mensen drank gaan halen. Wat een gezelligheid! Door deze BBQ kwam de groep meer bij elkaar en zijn we daarna met z’n alle naar een pub gegaan! Helaas kon niet iedereen die de tour gedaan had, Engels. Hierdoor ontstonden er alsnog groepen. Omdat we in de ochtend vroeg op moesten ging iedereen vroeg naar het hostel waardoor ik uiteindelijk samen met een Australische kamergenoot overbleef. De dag daarna was een vroege en lange dag, maar omdat ik niet heel veel gedronken had voelde ik me prima! De dag daarna lekker uitgewaaid op de boot richting Philips Island. Eenmaal aangekomen op Philips Island liet onze tourguide plaatsen zien waar je goed kon surfen en verschillende mooie stranden. We zijn vervolgens naar een wildlife park gegaan waar je wombads, kangaroos en nog meer dieren kon zien! Tegen het einde van de dag kwamen we ook bij een chocolat factory waar we chocolade cake, en verschillende soorten chocolade konden proeven. De dag daarna werd afgesloten met de pinguin parade. Rond 17.30 uur begint het hier donker te worden en komen de pinguins uit het water. Wat een mooie ervaring om dit te kunnen zien! Er mochten eigenlijk geen foto’s gemaakt worden, maar laten wij dat nu toch stiekem gedaan hebben. Na deze parade werd het tijd om terug te gaan richting Melbourne. Dit was vanuit daar nog 2 uur rijden, de tourguide probeerde er de stemming in te houden door over dingen te vertellen waar we langs reden. Wat een super tour was dit en tijdens deze tour heb ik echt ontzettende gezellige, maar ook inspirerende mensen leren kennen! Er waren namelijk 2 meiden mee die voor zaken in Melbourne waren. Zij vertelde heel open over hun ervaringen, wat ik erg interessant vond om te horen! De verschillen tussen verschillende landen en culturen, de werkwijze die zij gewend waren en hoe zij dit over proberen te brengen in Australie etc. Boeiende en leerzame gesprekken gehad tijdens deze reis die ik zeker mee kan nemen naar Nederland! Langzaam kwamen we weer in Melbourne en werd iedereen afgezet bij hun hostel. Ik moest me nog inchecken, maar omdat ik best moe was wilde ik in een kleinere kamer slapen. Desnoods betaalde ik wat geld bij. Wat een super medewerker! Ik mocht in plaats van een twaalf persoonskamer in een vier persoonskamer slapen zonder extra te betalen! Ik kwam op mijn kamer en wat bleek, ik had deze kamer voor mezelf! Heeerlijk na een druk weekendje met weinig slaap! Des te meer reden om lekker uit te slapen. De volgende dag ben ik alleen de stad gaan verkennen. Er waren verschillende shows op straat omdat het Queensday Birthday was, er was gratis entree in het Melbourne museum en heb nog wat dingetjes geshopt omdat het echt stukken goedkoper was dan in Sydney! Inmiddels waren er in het hostel nog 2 andere meiden die bij mij in m’n kamer sliepen waarmee ik nog gezellig een drankje heb gedaan in het hostel en de dag daarna zijn we samen naar St Kilda beach gegaan en in de avond heb ik de trein weer terug gepakt richting Sydney omdat ik weer gewoon stage had. Voordat ik richting Melbourne ging vroeg ook echt iedereen: “Ga je echt alleen? Vind je dat niet eng?” Nou mijn antwoord is nee! Dit was echt mijn hoogtepunt van mijn gehele avontuur hier! Je kan zelf beslissen wat je wil doen en ik heb me geen moment alleen gevoeld. Tijdens mijn verblijf in hostels en tijdens de tour heb ik verschillende mensen leren kennen en je bepaald zelf of je mee gaat met hen of dat je een avondje thuis blijft. Je hoeft je dus geen moment alleen te voelen.
Na een kort weekje stage hadden Charlotte, Joyce, Jacco en ik zin om te BBQ’en op het strand.. Dit echt iets wat bij Australie hoort. Op ieder strand staan public BBQ’s, waar iedereen gebruik van kan maken. Charlotte, Jacco en ik hebben nog wat boodschapjes gedaan op de markets en zijn vervolgens bij Jacco en mij garlic bread gaan bakken. We hadden namelijk een recept bij de jumbo gezien en we wilde deze eens uitproberen. Nadat we dit gebakken hadden, hebben we de Sydney Tower geboekt voor de dag daarna. Na wat voorbereidingen werd het tijd om naar Coogee Beach te vertrekken. Eenmaal daar aangekomen waren er nog een paar BBQ’s vrij en konden we aanvallen! Nouja.. niet voor lang uiteindelijk want wat bleek. De BBQ’s werkte na 8 uur niet meer en laten wij nu net pas rond 7 daar zijn geweest. Shit en wat nu? Charlotte en ik hadden al een hele planning om de dag daarna te doen, maar omdat het nog goed weer zou worden en we met al het eten zaten hebben we besloten om het de dag daarna te doen. De volgende dag hadden we de Sydney Tower op de planning staan. Toen we daar aan kwamen werden we met een lift naar boven gebracht en hadden we een prachtig uitzicht over Sydney. Het was echt mooi om Sydney van een ander perspectief te bekijken. Daarna wilde we graag nog naar Noord Sydney omdat je vanuit daar een mooi uitzicht hebt over de brug en Opera House en ik was ook nieuwsgier naar Luna Park. Dit leek echter op een kermis! De entree was gratis maar als je in een attractie wilde kon je bij de attractie betalen. Je kon dus lekker gratis genieten in het zonnetje van het entertainment. We hebben lekker in het park gezeten en we keken onze ogen uit. Ik had van te voren niet verwacht dat het zo groot zou zijn. Het ziet er namelijk aan de andere kant van de brug erg klein uit. Na lekker genoten te hebben van het zonnetje zijn we opnieuw naar Coogee Beach gegaan om daar te genieten van een heerlijke middag/avondje BBQ’en!

20 Juni
Gisteren zijn we met een aantal Nederlanders een paar drankjes gaan doen in een Duits cafe en we waren niet heel vroeg thuis dus we besloten om vandaag wat later te gaan naar het winterfestival in Katoomba. Katoomba is een plaatsje in de blue mountains. Het was daar een stuk kouder dan in Sydney en het leek wel een kerstmarkt. Je kon het niet echt een festival noemen maar een markt met alleen maar eetkraampjes. We waren er al snel uitgekeken maar omdat het zolang reizen was, waren we rond etenstijd in Sydney en konden we niet veel meer doen. We zijn toen nog even bij het winterfestival bij de St Mary’s Cathedral gaan kijken. Dit ligt midden in de stad en we hadden het er ook wel drukker verwacht dan dat het daadwerkelijk was. We zijn toen optijd naar huis gegaan omdat we de dag daarna afgesproken hadden om naar Cronulla Beach te gaan.

21 Juni
De hele dag regen en wij besloten om naar Cronulla Beach te gaan.. Toen Joyce, Charlotte en ik aankwamen op Cronulla station bedachten we ons om terug te gaan. Charlotte en ik zijn dit weekend verkouden geworden en aangezien het regende hadden we geen zin meer om 3 kilometer door de regen te lopen om vervolgens het strand te zien en weer terug te lopen. We hebben de eerst volgende trein weer terug gepakt en besloten om lekker naar de Starbucks te gaan. Na gezellig een drankje gedaan te hebben zijn Charlotte en ik naar de bondi markets gegaan en is Joyce naar het winkelcentrum in Homebush gegaan. Daarna zijn we lekker naar huis gegaan en heb ik eens een avondje niets. Dat is het enige wat ik gemist heb de afgelopen tijd!

Komende week is mijn laatste stageweek.. helaas aan alles komt een eind. De komende week zal een moeilijke week worden. Afscheid nemen van alles en iedereen hier geeft een vreemd gevoel. Ik kan zeggen dat het hier voelt als een second home. Ik hoop daarom zeker nog een keer terug te komen! Ik kan terugkijken op een geweldige stageperiode met veel leerzame momenten!
Nu is het tijd om de oostkust te gaan reizen! Dus ik hoop nu sneller een blog te kunnen plaatsen omdat ik veel meer mee ga maken per week. Tot de volgende blog! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicol

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 3202

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 03 Augustus 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: