3de weekje in Aussie! - Reisverslag uit Woolloomooloo, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu 3de weekje in Aussie! - Reisverslag uit Woolloomooloo, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu

3de weekje in Aussie!

Blijf op de hoogte en volg Nicol

01 Maart 2015 | Australië, Woolloomooloo


Waar zal ik eens beginnen..
Ik heb er nu 2 weekjes stage op zitten en heb al veel mogen leren en doen! Van de telefoon opnemen en vragen beantwoorden tot advertenties schrijven en plaatsen!
Het Engels spreken gaat me nu toch steeds moeilijk af omdat het toch gaat om vaktaal en wanneer ik de telefoon opneem merk ik toch dat het allemaal wat sneller gezegd wordt dan wanneer m’n collega’s tegen me praten.
Afgelopen week was er een collega jarig en het verbaasde me dat iedereen tijdens werktijd een stukje taart en wijn mocht pakken!

Afgelopen week ben ik verhuisd naar een andere kamer. De eerste twee weken dat ik hier was zat ik alleen op een kamer. Vanaf nu zal ik de kamer moeten delen. Samen met m’n roommate ben ik wat gaan drinken bij de buren op het balkon. Zij waren nieuw hier in het huis en vroegen daarom of we zin hadden om een drankje te doen. Gezellig avondje gehad, maar als je hoort wat voor reisplannen zij hebben dan wordt ik stiekem toch wel jaloers! Helaas kan ik niet heel lang reizen en blijf ik vooral in Sydney en omgeving. Afgelopen week is hier het chinese nieuwjaar uitgebreid gevierd. Er ging een hele optocht door de stad en op het einde vuurwerk bij de harbour bridge en het opera house.

Iedere donderdag avond is er in Newtown, dancing in the dark. Tijdens de carnaval heb ik een Nederlander leren kennen die hier al 15 jaar woont. Ze gaf aan dat ze een paar keer daar was geweest en dat ze het echt super vond. Afgelopen donderdag samen met haar en nog 2 andere meiden daar naartoe gegaan en het was inderdaad zo gezellig en druk! Ongelooflijk hoeveel iedereen danst en los gaat! Na dat uurtje komt iedereen helemaal bezweet naar buiten!

In het weekend heb ik samen met twee huisgenootjes de route van bondi beach naar coogee beach gelopen. Dit is een echte aanrader! Tijdens deze route loop je de hele route langs de kust en kom je echt mooie plaatsjes tegen. Op zo’n momenten krijg je meteen een vakantiegevoel en zie je pas hoe mooi Sydney is! Ik wist van te voren ook helemaal niet dat alle stranden zo dicht bij elkaar liggen.

Vandaag gezellig naar het strand geweest in met allemaal Nederlandse meiden die hier al een tijdje wonen en werken. Het was zo leuk om hun verhalen en belevenissen te horen! Je maakt toch veel hetzelfde mee en het is dan toch wel fijn om er even over te kunnen praten☺. We zijn vroeg vertrokken vanmorgen omdat ze storm en onweer voorspeld hadden. En ja hoor rond 4 uur kwamen de donkere wolken en kwam het er met bakken uit! Ook hier kan het dus hard tekeer gaan! Nouuu helaas is het weekend weer voorbij en begint morgen het echte leven weer… Stage!

Ik hou jullie op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicol

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3204

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 03 Augustus 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: