Change your thoughts and you'll change your world - Reisverslag uit Homebush, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu Change your thoughts and you'll change your world - Reisverslag uit Homebush, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu

Change your thoughts and you'll change your world

Blijf op de hoogte en volg Nicol

24 Juni 2015 | Australië, Homebush

Hallo allemaaal! Dit gaat een lange blog worden want ik heb de afgelopen weken ontzettend veel meegemaakt. Voordat ik begon met het schrijven van deze blog heb ik even de tijd moeten nemen om helder te krijgen wat ik dan ook allemaal gedaan heb in het weekenden. Mede dankzij de hulp van Charlotte heb ik het rijtje weer compleet!

2 mei
Na de geweldige editie van de Kingsday Boat Party was er op deze dag dan nog een koningsdag feestje. Ik wilde hier graag naartoe, maar omdat ik ook al op de Boat Party was geweest begon ik te twijfelen of ik niet beter tripjes kon maken zodat ik nog meer kon zien in de omgeving van Sydney. Ineens zag ik op Facebook dat iemand een kaartje voor een goedkopere prijs verkocht en heb toen alsnog besloten om te gaan. Wat een geweldige avond again! De drank was een stuk goedkoper (Nederlandse prijzen) dus dat betekende eindelijk een avondje uit zoals in Nederland. Wat mis ik dat! Dit resulteerde in een lang nachtje uit. Gelukkig rijden er hier in Sydney nachtbussen waardoor je niet veel geld uit hoeft te geven om thuis te komen na een avondje stappen.

3 mei
Ik had met Charlotte afgesproken om een tour te doen in het Opera House. Indien je een half jaar in Sydney bent moet je toch op z’n minst wel in het Opera House zijn geweest. Aan het begin van de tour mocht iedereen op de foto. Deze foto’s werden bewerkt
Dit werd middels een green screen bewerkt in verschillende achtergronden. Super idee natuurlijk, maar dan moet het niet zichtbaar zijn dat er geknipt en geplakt is. We hebben toen een nieuwe foto mogen maken om te kijken of deze beter zou zijn. Kwam de medewerker weer met dezelfde en toen we aangaven dat dit dezelfde is ontkende ze ook nog! Slechte service dus! De rondleiding begon met een filmpje over de geschiedenis van het Opera House en de tourguide vertelde daarna alleen maar wat in welke zaal georganiseerd wordt. Miskoopje dus...
Maar daarna hebben we een wandeling gemaakt door de Botanic Gardens en begon ik toch wel te merken dat het een korte nacht was. Maar wat een mooie wandeling waar je even lekker tot rust kon komen. Daarna zijn we meteen naar huis gegaan om op tijd te gaan slapen omdat we de volgende dag beide stage hadden.

9 mei
Dagje Hunter Valley. Hunter Valley is een bekend gebied met allemaal wijngaarden. Het gebied lag ongeveer twee uur rijden van Sydney af. Dit betekende dus lekker wijnproeven! Diegene die de wijn gaf was zo enthiousiast en zorgde ervoor dat echt iedereen steeds meer ging proeven. Het was nog vroeg in de ochtend en we kregen ook nog grote glazen wijn ook, maaaar ze smaakte heerlijk! De sfeer op de wijngaarden zat er goed in, in totaal hebben we vijf wijngaarden bezocht en had het uiteindelijk wel gehad met de wijn en ging uiteindelijk maar over naar de cola. (Jaa, ook ik kan het gehad hebben met wijn!) Al met al een geslaagde trip!

10 mei
Omdat toch langzaam het einde van mijn stage nadert is het toch van belang dat ik start met het maken van mijn verslagen. De weekenden voelen als “vakantie” en het is daarom ook erg lastig om me er toe te zetten om hieraan te werken, ook dit hoort er helaas bij!

16 mei
Vandaag ook even een dagje besteed aan mijn verslagen, maar ondertussen ook nog gaan lunchen met een van mijn collega’s. Daarna nog even opgezocht waar ik samen met m’n vader ga verblijven als hij in Sydney is. We hebben een hotel geboekt bij het Centraal station maar was stiekem toch wel nieuwsgierig waar dat het lag. Het gebouw ziet er oud uit, maar van binnen erg modern! Ik ben eens benieuwd wat dit ons gaat brengen, maar eerst is het tijd om samen de Oostkust te gaan reizen.

17 mei
Eindelijk waren Charlotte, Joyce en Jacco weer terug van een weekje Melbourne en ben daarom samen met Charlotte naar Palm Beach gegaan. Ik kreeg van een aantal mensen te horen dat dit echt een mooi strand moest zijn. Het strand was mooi, maar in de omgeving was niets te beleven. Uiteindelijk hebben we nog even lekker relax op het strand gezeten en bijgekletst over de Melbourne trip van Charlotte, Joyce en Jacco. Ik wil ook nog zo graag naar Melbourne dus ik was benieuwd naar hun verhalen!

23 en 24 mei
Uitstapje naar Port Stephens. Toen ik net aankwam in Sydney was ik benieuwd naar dagtripjes rondom Sydney. In een brochure zag ik informatie over Port Stephens. Dit ligt met het openbaar vervoer 5 uur van Sydney. Indien je hier 8 ritten maakt per week, kun je de rest van de week gratis reizen. Dus we hadden de keuze of een trip van 119 dollar boeken of gratis met het openbaar vervoer en zelf de toeristische plekken zoeken. Nouja je raad t al, we zijn Nederlanders en willen zoveel mogelijk voor gratis dus we kozen ervoor om met het openbaar vervoer te gaan.
Nouja na onze stranding in Goulburn, waren we bang dat we er misschien toch niet kwamen.. maar deze keer was het ons gelukt! We kwamen aan in Port Stephens. Het eerste waar we naartoe gingen was het visitor centre en hebben we meteen een Dolphin Cruise geboekt. Echt een hele mooie cruise, met super weer! Helaas was het lastig om foto’s te knippen omdat het allemaal zo snel ging.. maar lucky us, want Charlotte heeft wel een paar goede foto’s kunnen delen met me. Na deze tour zijn we terug gegaan naar het visitor centre om te kijken wat we nog konden doen. Het openbaar vervoer in de omgeving van Port Stephens was overigens erg slecht. Er reden in het weekend maar een keer in het uur bussen en de laatste bus terug ging rond 17:00 uur. Hierdoor konden we die dag niet meer doen en moesten we weer 5 uur terug reizen. We wilde nog heel graag sandboarden en hebben toen ook besloten om de dag daarna terug te gaan. Bij het sandboarden had men ook de mogelijkheid om een kamelen rit te maken, ook dit wilde ik graag doen! Des te meer reden om terug te gaan. Na weer een lange reis van 5 uur kwamen we dan aan op de plaats waar je het sandboarden kon boeken. Best raar dat ik nu tijdens het schrijven van deze blog besef dat ik vijf uur reizen hier niet zo erg vind dan in Nederland. Je hebt hier niet in de gaten hoever je reist. Maar nu terug naar het sandboarden. We besloten om op tijd daar te zijn zodat we zolang mogelijk de tijd hadden om te sandboarden. We werden met 4WD naar boven naar de duinen gebracht, waar we een instructie kregen over het sandboarden. Daarna was het aan ons! Nou na een keer sandboarden zaten we beide al helemaal onder het zand! Maar het was wel een zware dag, duin op klimmen en daarna ben je weer erg snel beneden en moet je weer opnieuw de duin op. Maar wat hebben we kunnen lachen! Wat een geweldig uitzicht vanuit de duinen!! ☺ Helaas is door het zand m’n camara gesneuveld en kon ik geen foto’s meer maken, balen! Na drie uur besloten we weer terug te gaan naar beneden en heb ik nog de kamelenrit gedaan. Met zonsondergang naast het strand op een kameel was zeker een mooie ervaring! Na deze rit was het tijd om weer vijf uur terug te reizen en kunnen we terugkijken op een geweldig weekendje!

30 mei
De afgelopen weken stond Sydney in het teken van Vivid. Dit is vergelijkbaar met glow in Eindhoven maar dan groter. Samen met Charlotte en Jacco zijn we op de fonteinen show op darling harbour gaan kijken. Deze show ging gepaard met vuurwerk dat zorgde voor een super mooi effect! Daarnaast zijn we nog even op Circular Quay gaan kijken om de omgeving van het opera house en de harbour bridge verlicht te zien. Wat waren deze beide weinig verlicht, had er meer van verwacht! Het zijn overigens toch wel ‘de’ toeristische attracties van Sydney.

Een paar dagen later heb ik besloten om met Wencke met de boot naar Manly te gaan om het Opera House en de brug van een ander perspectief te bekijken. Het was echt zo mooi om vanuit de boot de hele stad verlicht te zien!

Op 30 mei in de avond hadden Charlotte, Jacco en ik een pubcrawl op de planning staan! Eindelijk ook eens voor een aannemelijk prijsje opstap. Echt allemaal reizigers die er aan mee deden, dus dit was de kans om ook andere mensen te leren kennen van verschillende landen en culturen! Voor 20 dollar kregen we 4 gratis cocktails (omgerekend is dit 17 euro)! Er waren nog een aantal Nederlanders aanwezig en heel toevallig kwamen zij ook uit het zuiden! Na een lange avond was het de volgende dag weer tijd om vroeg op te staan, want we hebben weer een volle planning!

31 mei
De Harbour Bridge, een van de bekende bezienswaardigheden in Sydney. We hebben er zovaak naar gekeken, zovaak met de bus over gereden en zelfs met de auto.. maar nog nooit over gewandeld! Toen we de brug over gewandeld waren, kwamen we uit in Noord Sydney, dit hadden we beide nog niet gezien en er liggen ook een aantal dingen die je toch gezien moet hebben als je in Sydney bent voor een langere tijd. Denk bijvoorbeeld aan Luna Park! Dit is vergelijkbaar met Toverland dus was ook wel benieuwd of ik verschillen zou opmerken. Maar we hadden Shelly Beach op de planning staan en dat wilde we beide ook graag zien. Tijd om dus een andere datum te plannen om Luna Park te bezoeken.
Shelly Beach is een klein strand dat naast Manly Beach ligt. Charlotte en ik leerde tijdens onze treinreis van Port Stephens mensen kennen die ons adviseerde om daar eens naartoe te gaan. Het water moest helder zijn en het moest echt een mooi strand zijn. Zo gezegd, zo gedaan! We kwamen aan op Shelly Beach en we dachten allebei hetzelfde.. is het dit? Geen helder water en een mega klein strandje. Gelukkig was het echt super weer en zijn we uiteindelijk terug gelopen naar Manly, daar was namelijk een food and wine festival. Dit was een soort markt met allemaal eet kraampjes en kraampjes waar je wijn kon halen. Er hing een gezellig sfeertje!

De donderdag daarna had ik een dagje stage, maar in de avond zou ik vertrekken naar Melbourne! Jeeeej eindelijk kon ik de trip waar ik zo naar uit heb gekeken maken! Ik had niet te vroeg moeten juichen want toen ik in de ochtends op stage aankwam werd ik ineens ziek.. Had ineens ontzettende hoofdpijn en werd door mijn collega’s naar huis gestuurd en ze gaven me allemaal advies welke medicijnen ik kon halen. Ik baalde ontzettend want het voelde zoo shit om naar huis te gaan omdat ik diezelfde avond ook nog in de trein zou zitten naar Melbourne. Met een aantal voorgeschreven medicijnen ben ik dus eerst naar de pharmacy gegaan en daarna richting huis om daar uit te zieken. Savonds dan toch besloten om de trein te pakken richting Melbourne.. Ik kon namelijk in de trein toch nog slapen dus het was te hopen dat ik me beter zou voelen. Na een nachtje in de trein te hebben gezeten kwam ik dan eindelijk aan in Melbourne. Wat een groot treinstation was dat! Het leek net een vliegveld. Er bleek een gratis tram door de stad te gaan, deze stopte op de bekendere plaatsen in de stad. Maar ik wilde eerst mijn hostel vinden, zodat ik daar mijn spullen kon droppen en misschien kon inchecken. Nadat ik me eenmaal had ingecheckt was het tijd om de stad te verkennen. Ik had op deze dag de free tour door de stad gepland. Tijdens deze tour kon men de highlights van de stad zien. Wow wat kon je hier veel cultuur proeven.. veel meer dan in Sydney. Sydney staat voornamelijk bekend om de Harbour Bridge en het Opera House. Melbourne staat meer bekend om de kunst en dit was ook zeer zeker terug te zien in de stad. Tijdens deze free tour kwam ik iemand tegen die ook stage heeft gelopen bij Charlotte,Joyce en Jacco, wat een toeval! Savonds nog even bijgekletst met haar en daarna (niet te laat) terug gegaan naar het hostel om mijn kamergenootjes te ontmoeten. Helaas was niet iedereen aanwezig maar ik leerde een Canadees meisje kennen die ook aan het reizen was. We hebben samen een drankje gedaan in het cafe van het hostel. We leerde al snel andere hostelgenootjes kennen en zijn toen met een aantal mensen naar een Irish Pub gegaan. Ik had ontzettend veel last van m’n ogen omdat ik met m’n lenzen had geslapen in de trein dus het was geen laat avondje voor mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicol

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 3197

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 03 Augustus 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: