Eerste weekje in Sydney - Reisverslag uit Bondi, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu Eerste weekje in Sydney - Reisverslag uit Bondi, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Nicol

16 Februari 2015 | Australië, Bondi

Eindelijkkk m’n reis naar Sydney is begonnen. Nadat ik er lang naar uit heb gekeken is het eindelijk zo ver.
Het afscheid van m’n lieve vriendjes en vriendinnetjes viel me wel echt zwaar. Hoe dichter ik bij Schiphol kwam, hoe moeilijker ik het vond. Ik besefte me steeds meer dat ik er echt n half jaar alleen voor kwam te staan.
Na een lange vlucht ben ik dan eindelijk aangekomen in Sydney! Ik had een hostel geboekt bij bondi beach, een half uurtje van het vliegveld af.
Ik had thuis opgezocht hoe je moest reizen met de bus/trein. Bleek het allemaal anders te zijn toen ik daar kwam. Gelukkig waren er veel mensen die je willen helpen op het vliegveld! Na een lange trip ben ik dan eindelijk aangekomen in het hostel die echt letterlijk aan het strand lag☺! De dag erna rond 7 uur werden we gewekt met het brandalarm.. Iedereen moest het pand verlaten, en wat bleek er had iemand gerookt in een van de kamers. Nouja toen maar gaan ontbijten en uitchecken en opzoek naar m’n studentenhuis. Toen ik daar aankwam wilde m’n huisbaas me meteen alles laten zien zodat ik me meteen op m’n plek zou gaan voelen. Hij heeft me meteen laten zien waar alles ligt en heeft me meteen uitgelegd hoe ik het makkelijkste op m’n stage kwam.

Twee dagen later ben ik me gaan voorstellen op stage. Wow! Allemaal jonge meiden die ’t echt leuk vinden dat je stage komt lopen in Australie. Het kantoor ligt op 16 hoog en heeft een geweldig uitzicht over de Harbour Bridge en het Opera house! M’n stage is een recruitment bureau die zich richt op al het werk rondom de retail. Tijdens m’n stage heb ik wel gemerkt dat die Australiërs n accent hebben waar ik nogal aan moet wennen.

In het weekend ben ik samen met m’n huisgenoten carnaval gaan vieren! Het feestje was georganiseerd door allemaal Nederlanders en er waren ook echt alleen maar Nederlanders daar. Echt raar om carnaval te vieren aan de andere kant van de wereld. Heb ik het toch niet geheel hoeven missen! In het weekend heb ik ook nog even de stad verkend samen met ’n ander Nederlands meisje die hier ook is voor ’n stage. We hebben samen even gekletst in Hyde Park en even langs het Opera House en de Harbour Bridge gewandeld. Wat ’n mooie uitzichten! Ik vind Sydney nu al ’n geweldige stad!

  • 17 Februari 2015 - 18:04

    Elles:

    Hoi Nicol,
    Je hebt al heel wat meegemaakt daar in Sydney! Gewoon om jaloers op te worden.
    Hoe gaat het met engels praten? Straks kom je terug met een Australisch accent!
    Heel charmant.
    Geniet van je verblijf en probeer zoveel mogelijk van Australië te zien!

    Groetjes,
    Elles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicol

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 3196

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 03 Augustus 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: