Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Nicol Vossen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Nicol

01 April 2015 | Australië, Bondi

Sorry guys!
Het bijhouden van een blog is niet mijn ding zoals iedereen al gemerkt heeft. De weken vliegen voorbij.. Ik begin me langzaam te beseffen dat ik hier eigenlijk nog maar 4 maandjes ben. Ik wil nog zoveel doen en zien en vraag me daarom ook af of ik daar de tijd voor hebt. (Best raar dat je dit denkt terwijl je een half jaar in Sydney bent, het klinkt echt langer dan dat het is).
In de afgelopen weken heb ik gemerkt dat Sydney echt veel internationale feestdagen viert. Chinees Nieuwjaar, Mardi Grass, St Patricks Day etc.

Mardi Grass: vergelijkbaar met de gayparade in Nederland. Iedereen gaat naar de stad om deze parade te zien! Het was daarom ook echt lastig om een plaats te vinden, veel mensen staan al vanaf de middag te wachten omdat zij een goede plek willen. Mensen konden zelfs een krukje voor 10 dollar kopen om het beter te kunnen zien. Na deze parade gaat ook echt heel de stad opstap! Gezelligg! (Dit merkte je overigens ook aan de drank prijzen). Ieder uur werd de prijs van de alcohol verhoogd, dus hoe later het werd, hoe duurder het uiteindelijk was.

St Patricks Day: een feestdag afkomstig vanuit Schotland. Blijkbaar weet heel Nederland wel wat het is en ben ik de enige die er nog nooit eerder van gehoord heeft. Deze parade werd minder druk bezocht dan de Mardi Grass parade. Ik heb ook nog nooit eerder zo’n slechte parade gezien.. Mensen die ‘verkleed’ in een optocht lopen met wat muziek aan. Daarna zijn we ook meteen naar onze woning gegaan aangezien het weer ook erg slecht was!

Buiten deze feestdagen heb ik natuurlijk nog veeel meer gedaan! Ik moet toch echt mijn blog wat vaker bijhouden want ik ben bang dat ik na het schrijven van deze blog toch echt nog dingen ben vergeten.

The walk from the Split to Manly: Dit was een 10 km lange wandelroute langs de kust van Manly. (Noord Sydney). We waren met een groepje van 7 meiden en halverwege waren we de helft kwijt. Uiteindelijk hadden we afgesproken dat we elkaar lieten weten , wanneer we aan het einde van deze route waren. We kwamen net zoals bij de bondi to coogee walk echt mooie plekken tegen! Dus we hebben ook veel tijd nodig gehad voor foto momentjes! Na een lange tocht met allemaal bergjes op en bergjes af komen we uiteindelijk een bushalte tegen waar we echt maar 2 minuten hebben gewacht totdat er een bus naar Manly ging... We hebben toch nog een snellere weg kunnen vinden ☺! Daarna hebben we nog een ijsje gegeten omdat we toch op de rest moesten wachten en daarna zijn we samen met de Ferry naar iemand thuis gegaan om daar samen te gaan koken en eten. Tijdens het eten vertelde ik dat ik zoveel betaalde voor m’n woning en dat iedereen daar een beetje zijn eigen gang gaat. Helaas anders dan ik van te voren gedacht had. Nu bleek dat er bij een van de andere een kamer vrij was en dat dit meer dan de helft goedkoper is dan waar ik nu zit. Terwijl ik nu een gedeelde kamer heb! Aan elk voordeel zit natuurlijk ook een nadeel, de locatie. De locatie waar ik nu woon is echt de perfecte locatie. De stad en het strand liggen allemaal op 10/15 minuten afstand. De nieuwe woning betekent zo’n 8 tot 10 km buiten de stad waardoor ik langer moet reizen. Na even getwijfeld te hebben, heb ik ervoor gekozen om daar naartoe te gaan verhuizen. Ik bespaar me er ontzettend veel geld mee en voor de gezelligheid in het huis hoef ik ook niet te blijven.

Watsons Bay: Een wijk dat ongeveer 11 km buiten het CBD ligt, maar echt zo’n mooi uitzicht heeft over Sydney en met een geweldig strand! Veel rustiger dan Bondi of Coogee beach. Heerlijk om op een zondag naartoe te gaan om bij te komen van de rest van het weekend!

Blue Mountains: Ik had een Dagje Blue Mountains gepland met een trip van Backpackers World Travel. We werden sochtends vroeg opgehaald op het centraal station en reden daarna door naar een Wildlife Park waar we met koala’s en kangoeroes op de foto konden en konden knuffelen☺! Daarna door naar de blue mountains. Eerst een korte wandeling gemaakt, maar wat was het kouddd! Helaas het weer werd in de middag alleen maar slechter waardoor we dus niet veel van de Blue Mountains hebben kunnen zien.. Wat hebben we toen allemaal gebaald dat we ons geld hebben uitgegeven aan een trip terwijl we uiteindelijk nog eens terug moeten met de trein omdat we uiteindelijk niet genoeg hebben kunnen zien. Op de planning stond dat we om 20:00 uur terug zouden zijn. Het was 17:00 uur en we waren al terug en hebben toen met iedereen die met de trip mee ging een gratis drankje kunnen doen bij een cafe dat dicht bij het centraal station lag.

Een week later ben ik samen met een ander meisje terug gegaan naar de blue mountains omdat het toen echt super weer was. Het was ook meteen een heel stuk drukker en we kwamen nog meer Nederlanders tegen! We hebben 2 routes gelopen en we zijn veel gestopt om foto’s te maken. Alle foto’s lijken uiteindelijk zoveel op elkaar omdat je zovaak foto’s maakt van hetzelfde alleen vanuit een andere positie. Je merkte wel dat het daar stukken kouder was dan in de stad, ondanks dat ben ik dus toch nog goed verbrand. Ik moet me hier echt blijven insmeren met factor 50 want zelfs met factor 30 verbrand ik hier nog. Ik hoop toch nog wel bruin terug te komen! :O

En afgelopen zondag zijn we met een paar meiden naar een ‘Dutch Shop’ geweest. We kwamen binnen en echt iedereen dacht: Wow, dit wil ik meenemen, dit wil ik hebben! We hebben wel vier keer de winkel doorgelopen op zoek naar typisch Nederlandse spulletjes die hier in de Australische winkels niet te verkrijgen zijn. Maar voordat we onze winkelmandjes vol gooien zijn we met zn alle frikandellen, kroketten en appeltaart gaan eten! Het smaakte toch anders dan in Nederland, maaar wat waren we blij dat we dit eindelijk eens konden eten! Daarna met volle tassen terug naar huis. (Eindelijk ook iets kunnen kopen om aan het einde van m’n stage te geven) ☺

Vanaf deze week ga ik toch een bucketlist maken en weekendjes plannen zodat ik ook alles kan zien wat ik wil zien! Ja zo leer ik toch nog plannen! ☺





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicol

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 3194

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 03 Augustus 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: